nikkfurie ye herzamanki gibi katılıyorum.

lastiğin yakıt tüketimine iki unsur ile etkisi oluyor birincisi taban yüzeyi, ikincisi çap. lastik ölçülerinin değiştirilmesi düşünüldüğünde orj. lastik ile istenen lastik ölçüleri karşılaştırılır. aradaki fark %3 den büyük se olumsuz etkilerin olacağı belirtilir.(yakıt tüketimi ve yol tutuş) benim aracımdaki orjinal lastikler 185/65 15 aracım ne mi ?

2011 fio m.jet dynamic conformatic
195/55 16 lasitkten çap olarak az daha büyük, virajlara hızlı girersem lastiğin yanak kısmından çok esnediğini görüyorum.
kalın yanak konforu biraz arttırır ama virajlarda esnediği için denge problemi olabilir.