(28-02-2013, Saat:12:20)sek01 yazdı: slm arkadaşlar. Lastiklerim eskidi ve yenileri sızınde bildiğiniz gibi diğer araçlarınkinden fazla fiyatı. Ben doblonun 15lik ince parçaları olan alaşım jantini takarak ucuza lastik almayı düşünüyorum. Hem bizim 16ya göre daha az sallanir araba hemde esnek olur diye düşünüyorum. Ama eksileri olur mu sizlere danışmak istedim.
Teşekkürler
Sevgili kardeşim;
Genellikle burada kullanıcılarımız araçlarımızın 16 inçlik lastik çapından fiatı konusunda şikayetçi olmaktadırlar ki, bun da da haklıdırlar.
Bildiğiniz üzere Üretici ,aracımızın ticari versiyonu olan , cargo, kombi mix versiyonlarında zaten 15 inç jant kullanmıştır. Yani ticaride 15 inç, hususi de ise( fiorino emation combi, panoroma ) de ise 16 inç...
doğal olarak 16 inç jant arabayı biraz daha heybetli göstermektedir. Yani burada görsellik öne çıkmaktadır. Fakat Bu jantın lastikleri ise diğerlerine göre biraz daha fazladır.. İşte burada kişisel tercihler öne çıkmaktadır. Şahsen be aracımı binek olarak kullandığımdan ve bir lastiğin kullanım ömrünün de 35-40 bin km olduğunu düşündüğümüzde bize maliyet olarak pek fazla da yük getirmeyeceğini düşünmekteyim.
Eğer lastiklerim kullanım süresini doldurursa , daha önce ki konularımda da nedenlerinden bahsettiğim gibi şahsen yine 16 inç yumuşak tabanlı michelin lastik almayı düşünürüm.