Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 5/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Araç Yıkama
Admin Çevrimdışı
200
Site K.
*******
Administrators
Uye No: 1
Mesajlar: 1,423
Nereden: 51 Niğde
M.Yılı: 2010
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 1,423
Kayıt Tarihi: 21-11-2010


Teşekkür Puanı: 16
Rep Ver:
#1
Araç Yıkama

Petrollerdeki yıkama fırçalarına girmeden yıkamacıda yıkatıyorum. Geçen yaz 1 sene fırça değdirmezsen gidebileceği söylenen Meguiars boya korumayı 100 tl ye yaptırmıştım.Cila falan kullanmıyorum şu ürünü alalım mı yorumları iyi ne dersiniz.

http://www.hepsiburada.com/Liste/turtle-...ryId=26001
[Resim: 6867511184_7d86958ebd.jpg]
Arama Yapmadan Konu Açmayınız TEŞEKKÜRLER.
01-01-2011, Saat:11:56
www Cevapla
isoskeisos Çevrimdışı
200
Site Yetkilisi
Üye
Uye No: 62
Mesajlar: 2,197
Nereden: 17 Çanakkale
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 2,197
Kayıt Tarihi: 29-11-2010


Teşekkür Puanı: 51
Rep Ver:
#2
RE: Araç nasıl yıkanır
Araç temizliği nasıl yapılmalıdır, araç nasıl yıkanır?


Araç temizliği denilince aklımıza ilk gelen olay aracın yıkanmasıdır.Tepeden tırnağa yıkanan bir araç temizliğin en büyük parçasıdır evet ama acaba aracımızı düzgün yıkıyormuyuz?

Öncelikle araç yıkanması için geçerli bazı maddeleri size bir kez daha hatırlatarak konumuza başlayalım;
- Aracınızı güneş ışığında yıkamayınız,
- Aracınızı yıkamak için sabah erken saatleri yada öğleden sonra serin olmasını bekleyin,
- Aracınızı yıkarken sabun olarak bulaşık deterjanı kullanmaktan sakının,
- Aracınızı ılık su ile yıkayın,
- Aracınızı yıkarken yumuşak bir bez kullanın,
- Aracı sık sık suyla ıslatın,
- Aracın tamamını bir seferde yıkamaktan, fırçalamaktan sakının. Aracın üstü, önü, arkası ve yanları olarak ayırdığınız bölgeleri sırasıyla yıkayın,Kaynakwh webhatti.com:
- Aracınızın cilasını ihmal etmeyin, Oto Şampuan ve bakım ürünlerinin sıkça kullanıldığı Amerika’da araç sahiplerinin yaklaşık %3 ‘ü araçlarını yıkarken kullandıkları sert kimyasal maddeler sahip bulaşık deterjanı gibi otomotiv yıkamak için geliştirilmemiş sabunlarla araçlarına zarar vermekte.

Araçların yılda 2 sefer cilalanması aracın dış yüzey koruması için tavsiye edilirken sürücülerin % 48 ‘i bu tavsiyeye uymamakta.

Gelelim aracımızı nasıl yıkayacağımıza;
öncelikli olarak aracı yıkamadan evvel tekerlek ve jantları yıkamaya, çamurlarını akıtmaya dikkat etmeliyiz. Bu şekilde aracımızın gövdesini ve boyasını tekerlek ve jantlardan çıkabilecek çamur gibi zarara sebebyet verebilecek maddelerden sakınmış oluruz. Beyaz şerite veya üzerinde beyaz yazıya sahip olmayan lastiklerimizi sert bir fırça ile temizleyebiliriz. Jantımızın tipine göre yumuşak veya sert bir fırçayla jantlarımızı temizledikten sonra gövdeyi yıkamaya başlayabiliriz.

Aracınız için oto şampuanı kullanabileceğiniz gibi boyayı koruyan özel katkılardanda kullanabilirsiniz. Aracın tepesinden yıkamaya başladığınızda size tavsiye edilen yıkama biçimi yıkadığınız alanın işini bir seferde bitirmek, yani hem sabunlamayı hem durulamayı peş peşe yapmak. Tepeyi yıkadıktan sonra aracın yıkayacağınız bölümleri ön, yanlar ve arka olmalı, en az ayda 1 sefer kapı içlerini temizlemelisiniz. Durulama esnasında suyu yukarıdan aracın tüm yüzeyine dağılacak şekilde durulanacak alana tatbik etmelisiniz.

Aracınızı duruladıktan ve yumuşak bir bezle kuruladıktan sonra dilerseniz aracınıza cila yapabilirsiniz. Cila için dikkat etmeniz gereken en büyük husus aracın yüzeyindeki yabancı maddelerden aracınızı kurtarmanız. Bunun için gelişmiş bir araç temizlik ürünü kullanabilirsiniz. Cilayı nasıl kullanmanız gerektiği cilanın üzerindeki kutuda açıklanmıştır, bu uyarıları dikkate alarak aracınızın cilasını yapabilirsiniz. Cila yaparken dikkat edeceğiniz hususlardan en önemlileri güneş ışınlarından aracınızı sakınmanız ve aracınızın temiz olduğundan emin olmanızdır.

(ALINTIDIR )
01-01-2011, Saat:15:56
www Cevapla
metinöğretmen Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 86
Mesajlar: 26
Nereden:
M.Yılı:
Aracı:
Yorumları: 26
Kayıt Tarihi: 01-12-2010


Teşekkür Puanı: 2
Rep Ver:
#3
RE: Araç Yıkama
Ben petrolde otanatik yıkattım..Çizilmiş kılcal..!!!!!
06-01-2011, Saat:17:13
Cevapla
armour Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 348
Mesajlar: 6
Nereden:
M.Yılı:
Aracı:
Yorumları: 6
Kayıt Tarihi: 03-01-2011


Teşekkür Puanı: 0
Rep Ver:
#4
RE: Araç Yıkama
arkadaşlar bu benim 10.aracım.(3.sıfır)ilk bir, bilemediniz iki sene dikkat ediyorsunuz..sonra fırça - kovaya devam..ben hiç aksini yapanı görmedim..magirus muş cilaymış hepsi hikaye...kafanızı çok yormayın cilayla boyayla aracınızı doya doya kullanın....wink
09-01-2011, Saat:22:47
Cevapla
isoskeisos Çevrimdışı
200
Site Yetkilisi
Üye
Uye No: 62
Mesajlar: 2,197
Nereden: 17 Çanakkale
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 2,197
Kayıt Tarihi: 29-11-2010


Teşekkür Puanı: 51
Rep Ver:
#5
RE: Araç Yıkama
armour kardeşim. Neden böyle olumsuz yazıyorsun.Biliyorsun bizlerin en güzel hobilerimizden biride araçlarımızdır. Araçlarımıza bir bebek gibi değer verir, ona bir sanki evimizin bir bireyi imiş gibi bakarız.

Dikkat edersen tüm forumlarda ve fuclup'larda en fazla izlenen okunan konu başlığı da aksesuar,süsleme,bakım v.s gibi konulardır. Bu nedenle insanlara daha olumlu mesajlar vermeye dikkat etmemiz lazımdır.

Ayrıca kaç tane sıfır araç aldığını da belirtmişsin.. Bu da ayrı bir konu başlığı...Şimdi Bizde mi yazsak bu güne kadar kaç araç değiştirdiğimizi..( Yorumsuz)...
Yani kısacası burada üyelerimizle arkadaşlık ortamında bilgi, tecrübe, beceri konularında aktarımlarda ve güzel paylaşımlarda bulunmayı ortak noktalarda buluşmayı toplumsal bir görev olarak gördümüzü belirtmek isterim. Bu nedenle lütfen daha ılımlı ve olumlu olalım. Sevgiyle kal....
10-01-2011, Saat:00:29
www Cevapla
UH088 Çevrimdışı
200
SEKA.
Üye
Uye No: 648
Mesajlar: 118
Nereden: 26 Eskişehir
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 118
Kayıt Tarihi: 18-02-2011


Teşekkür Puanı: 0
Rep Ver:
#6
RE: Araç Yıkama
Abimizi sert yargılamayın onun fikridir , haddim değil belki ama bencede genelleme yapması yanlış ( çok özür diliyorum ama buda benim fikrimdir) Fiorinoyu aldığımızın 2. haftası polish çekmeye niyetlendim , babam 30 yıllık şoför olduğu için sağolsun pasta ve polish (cila) yapmayı öğretti bana , ama sonra dalga geçti benimle biggrin yıka sadece boya daha yeni biraz vakit geçsin sabırsızlanma dedi , Hocamın dediği gibi insanın içinde olıcak bazı şeyler biggrin konu bütünlüğünden koptuk biraz tekrar özür dilerim , birde ben öneri sunayım babamın bana öğrettiği kadarıyla kesinlikle aracı su tutmadan bezle silmeyin vede yıkadıktan sonra kapı eşiklerindeki ıslaklıkları gidermenizi öneririm vede aynalarımız elektornik olduğu için tazikli sudan kaçının ! saygılar...
seka Thumbup1 -selçuk-
22-02-2011, Saat:20:59
Cevapla
sfr2001 Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 8
Mesajlar: 552
Nereden: 07 Antalya
M.Yılı: 2010
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 552
Kayıt Tarihi: 26-11-2010


Teşekkür Puanı: 7
Rep Ver:
#7
RE: Araç Yıkama
(22-02-2011, Saat:20:59)UH088 yazdı: Abimizi sert yargılamayın onun fikridir , haddim değil belki ama bencede genelleme yapması yanlış ( çok özür diliyorum ama buda benim fikrimdir) Fiorinoyu aldığımızın 2. haftası polish çekmeye niyetlendim , babam 30 yıllık şoför olduğu için sağolsun pasta ve polish (cila) yapmayı öğretti bana , ama sonra dalga geçti benimle biggrin yıka sadece boya daha yeni biraz vakit geçsin sabırsızlanma dedi , Hocamın dediği gibi insanın içinde olıcak bazı şeyler biggrin konu bütünlüğünden koptuk biraz tekrar özür dilerim , birde ben öneri sunayım babamın bana öğrettiği kadarıyla kesinlikle aracı su tutmadan bezle silmeyin vede yıkadıktan sonra kapı eşiklerindeki ıslaklıkları gidermenizi öneririm vede aynalarımız elektornik olduğu için tazikli sudan kaçının ! saygılar...

katılıyorum çok doğru, yılların şoförü olduğu belli smile
22-02-2011, Saat:21:10
Cevapla
TEKNİKER45 Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 302
Mesajlar: 37
Nereden: 10 Balıkesir
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 37
Kayıt Tarihi: 29-12-2010


Teşekkür Puanı: 0
Rep Ver:
#8
RE: Araç Yıkama
ah ah muallim hocam keşke benim babamda senin gibi araçla ilgilense smile sadece biniyor baka bişey yapmıyor temizlige gelince hep yan çiziyor smile ben seviyorum temizlik yapmasını ilk başlarda zor olsada sonunda güzel tertemiz bir araba çıkıyor meydana ve yaptıgın işle gurur duyuyorsun buda bütün yorgunluguna degiyor tabi smile)
23-02-2011, Saat:02:10
Cevapla
Nikkfurie Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 463
Mesajlar: 384
Nereden: 34 İstanbul
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 384
Kayıt Tarihi: 20-01-2011


Teşekkür Puanı: 9
Rep Ver:
#9
RE: Araç Yıkama
ben fırçası dönen otomatlara pek girmek istemiyorum,
zamanla boyada ince zımpara gibi izler bırakıyor..bir kezde çıkarmayı unutmuştum,tavan anteninin yarısını koparmıştı..
en güzeli bence fırçasız köpük uygulaması,
kullanılan malzeme otomobiller için özel kimyasal içeriyor sanırım..
hem çok güzel temizliyor hemde cilalanmış gibi parlıyor araç,
bazı benzin istasyonlarında yakıt alana da ücretsiz ..
23-02-2011, Saat:11:19
Cevapla
isoskeisos Çevrimdışı
200
Site Yetkilisi
Üye
Uye No: 62
Mesajlar: 2,197
Nereden: 17 Çanakkale
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 2,197
Kayıt Tarihi: 29-11-2010


Teşekkür Puanı: 51
Rep Ver:
#10
RE: Araç Yıkama
(23-02-2011, Saat:11:19)Nikkfurie yazdı: ben fırçası dönen otomatlara pek girmek istemiyorum,
zamanla boyada ince zımpara gibi izler bırakıyor..bir kezde çıkarmayı unutmuştum,tavan anteninin yarısını koparmıştı..
en güzeli bence fırçasız köpük uygulaması,
kullanılan malzeme otomobiller için özel kimyasal içeriyor sanırım..
hem çok güzel temizliyor hemde cilalanmış gibi parlıyor araç,
bazı benzin istasyonlarında yakıt alana da ücretsiz ..

Aynı fikirdeyim. Özellikle kış aylarında döner fırçaların uç kısımları buzlanma yaptığından,sertleşen buzlu fırça uçları kaporta ve boyayı çizmektedir.Bu nedenden Nikkfurie kardeşimin dediği gibi köpük yıkama en iyisi...

24-02-2011, Saat:01:17
www Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  [Soru] arac ici ses izelasyonu extra ikon09 3 8,806 06-12-2015, Saat:20:54
Son Yorum: ikon09
  [Soru] Araç bakımını kaç km öteleyebiliriz? rally2003 29 44,800 23-05-2014, Saat:19:16
Son Yorum: Nemesis
  Böyle araba yıkama gördünüzmü !! isoskeisos 7 8,348 12-05-2014, Saat:11:45
Son Yorum: mus67
  Sıfır araç kokusu Göksel35 4 5,789 16-02-2014, Saat:01:33
Son Yorum: mrboss
  ARAÇ BAKIMI HK.DA FAYDALI BİLGİLER isoskeisos 4 7,824 25-10-2012, Saat:14:59
Son Yorum: TURUNCU 16

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi