Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lastik seçimi...
CanTuran Çevrimdışı
200
Harbi Çaylak
Üye
Uye No: 2477
Mesajlar: 53
Nereden: 26 Eskişehir
M.Yılı: 2010
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 53
Kayıt Tarihi: 27-12-2011


Teşekkür Puanı: 1
Rep Ver:
#1
Question  Lastik seçimi...

Lastiklerim ömrünü tamamlamış durumda ve kar başlamadan çözüm bulmam lazım..

Öncelikle anlamadığım bir konuyu dile getireyim 195 taban lastikler 205 den neden daha pahalı...???

Orjinal ebatı alayım dedim ama arada 50-60 TL fiyat farkı var...

205 yakıt tüketimini arttırır mı sizce?
29-12-2011, Saat:02:52
Cevapla
Nikkfurie Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 463
Mesajlar: 384
Nereden: 34 İstanbul
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 384
Kayıt Tarihi: 20-01-2011


Teşekkür Puanı: 9
Rep Ver:
#2
Cvp: Lastik seçimi...
195 cok giden lastik stokta kalmiyor fiyati dusmuyor..
205 ise nispeten daha yavas sirkulasyonu var yoksa daha pahalidir
ama lastigin uretim moduna gore de fiyatlar degisir..
195 spor yuksek hiza gore uretilmis bi lastik normal uretim 205 lastikten pahalidir..
mesela benim fiodaki orjinal 195 bridgeston Turanza spor kullanima uygun sert iyi yol tutan ama konforsuz bir lastik ve 205 standart lastiklerden baya bi pahali..

205 e gecip yanak olcusunu 45 yada 50 tercih ederseniz sehir ici yakit fazla artmaz belki yarim litre..
lakin uzun yol otoban kullaniminda tuketim 1 litreden fazla artabilir..ayrica 45 yanak seciminde araci bozuk zeminlerde
cok yavas surmelisiniz,kaldirim kenarlarindan kollamalisiniz..
(Son Düzenleme: 29-12-2011, Saat:04:33, Düzenleyen: Nikkfurie.)
29-12-2011, Saat:04:29
Cevapla
omur Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 1003
Mesajlar: 97
Nereden: 35 İzmir
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 97
Kayıt Tarihi: 04-05-2011


Teşekkür Puanı: 4
Rep Ver:
#3
Cvp: Lastik seçimi...
nikkfurie ye herzamanki gibi katılıyorum. smile
lastiğin yakıt tüketimine iki unsur ile etkisi oluyor birincisi taban yüzeyi, ikincisi çap. lastik ölçülerinin değiştirilmesi düşünüldüğünde orj. lastik ile istenen lastik ölçüleri karşılaştırılır. aradaki fark %3 den büyük se olumsuz etkilerin olacağı belirtilir.(yakıt tüketimi ve yol tutuş) benim aracımdaki orjinal lastikler 185/65 15 aracım ne mi ? smile 2011 fio m.jet dynamic conformatic
195/55 16 lasitkten çap olarak az daha büyük, virajlara hızlı girersem lastiğin yanak kısmından çok esnediğini görüyorum.
kalın yanak konforu biraz arttırır ama virajlarda esnediği için denge problemi olabilir.
29-12-2011, Saat:12:39
Cevapla
machine_up Çevrimdışı
200
Kırmızı Aslan
Üye
Uye No: 801
Mesajlar: 289
Nereden: 16 Bursa
M.Yılı: 2011
Aracı: BİPPER
Yorumları: 289
Kayıt Tarihi: 25-03-2011


Teşekkür Puanı: 2
Rep Ver:
#4
Cvp: Lastik seçimi...
bu forumda öğrenmede sınır yok smile
30-12-2011, Saat:04:33
www Cevapla
CanTuran Çevrimdışı
200
Harbi Çaylak
Üye
Uye No: 2477
Mesajlar: 53
Nereden: 26 Eskişehir
M.Yılı: 2010
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 53
Kayıt Tarihi: 27-12-2011


Teşekkür Puanı: 1
Rep Ver:
#5
Cvp: Lastik seçimi...
Ben 205 55 16 alayım en güzeli.... Passat'ta da aynı lastik vardı zati yabancılık çekmem... biggrin
31-12-2011, Saat:01:38
Cevapla
esestmr Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 1135
Mesajlar: 110
Nereden: 26 Eskişehir
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 110
Kayıt Tarihi: 25-05-2011


Teşekkür Puanı: 3
Rep Ver:
#6
Cvp: Lastik seçimi...
2011 fiom da 32682 km yı bulduğumdan ve de bızım ılce yolları maaşallah testere ağzı gibi olduğundan balata uyarısı sonmez ve de lastıkler artık ııce folloş olmus durumda bızm ılce yolu da kıs boyunca kar buz kalkmaz ayrıca araba artık yolda gezmeye basladı on takıma zarar vermeden benım de değiştirmem gerek beraber bır takım lastık alalım hacım sen nerdesın canturan?
31-12-2011, Saat:02:05
Cevapla
CanTuran Çevrimdışı
200
Harbi Çaylak
Üye
Uye No: 2477
Mesajlar: 53
Nereden: 26 Eskişehir
M.Yılı: 2010
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 53
Kayıt Tarihi: 27-12-2011


Teşekkür Puanı: 1
Rep Ver:
#7
Cvp: Lastik seçimi...
Merkezdeyim ustam ben...
31-12-2011, Saat:02:19
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Lastik önerisi Nuh Morçoloğlu 20 35,419 26-04-2023, Saat:21:23
Son Yorum: Borac
  195 50 16 lastik ebadı hakkında... Sivri 4 7,818 30-06-2020, Saat:19:08
Son Yorum: Nemesis
  Lastik basinci ve yakit tuketimi bandaleros 13 20,096 11-02-2019, Saat:17:22
Son Yorum: Sivri
  Fiorino doğru lastik hava basıncı Admin 56 238,651 28-06-2017, Saat:20:19
Son Yorum: gebzeliefe
  LASTİK HAVA BASINCI Emrhncakir 2 10,436 12-03-2017, Saat:17:33
Son Yorum: Emrhncakir

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi