Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 5/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Bilgi] Otomatik vitesli araç kullanımı
Admin Çevrimdışı
200
Site K.
*******
Administrators
Uye No: 1
Mesajlar: 1,423
Nereden: 51 Niğde
M.Yılı: 2010
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 1,423
Kayıt Tarihi: 21-11-2010


Teşekkür Puanı: 16
Rep Ver:
#31
RE: otomatik vitesli araç kullanımı

Benim aracımdada 2010 model 5-6 kez araç N de takılı kaldı. Vitese 1'e yada R 'ye geçmedi.Araç çalışıyor. Hareket vitesine geçmedi. Stop edince düzeldi. Servis bulamıyor. Alete takıyorlar. Bişey yok deniyor. Müşteri hizmetlerine bildridim. Teknik ekip servise geliyor. Çağıracaklar. Daha önce bilinen bir arıza yada durum değilmiş.Garanti kapsamaında vites robotunda bir sorun varsa uğraşıp hallletmeye çalışıyorum.
20-11-2011, Saat:10:58
www Cevapla
BaSKaN Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 2043
Mesajlar: 1,790
Nereden: 34 İstanbul
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 1,790
Kayıt Tarihi: 15-10-2011


Teşekkür Puanı: 72
Rep Ver:
#32
RE: otomatik vitesli araç kullanımı
(20-11-2011, Saat:10:58)Admin yazdı: Benim aracımdada 2010 model 5-6 kez araç N de takılı kaldı. Vitese 1'e yada R 'ye geçmedi.Araç çalışıyor. Hareket vitesine geçmedi. Stop edince düzeldi. Servis bulamıyor. Alete takıyorlar. Bişey yok deniyor. Müşteri hizmetlerine bildridim. Teknik ekip servise geliyor. Çağıracaklar. Daha önce bilinen bir arıza yada durum değilmiş.Garanti kapsamaında vites robotunda bir sorun varsa uğraşıp hallletmeye çalışıyorum.

Aynı sorunu bir sefere mahsus bende yaşadım kurcalama sonucu düzeldi ama baya bi panık olmuştum inş daha olmaz

24-11-2011, Saat:21:41
www Cevapla
okazaki Çevrimdışı
200
ÇARŞAMBALI
Üye
Uye No: 2188
Mesajlar: 43
Nereden: 55 Samsun
M.Yılı: 2012
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 43
Kayıt Tarihi: 18-11-2011


Teşekkür Puanı: 0
Rep Ver:
#33
RE: otomatik vitesli araç kullanımı
(28-01-2011, Saat:16:39)isoskeisos yazdı: Kendi aracımın manuel olmasına rağmen, Otomatik vitesli bir aracı ilk defa kullanacaklar için Nette bulduğum bir bilgiyi aktarayım. Otomatik Fio. su olan arkadaşlardan ricam eğer bir kusur veya eksiğimiz varsa affola.. veya eklemek istedikleri bir konu olursa bu başlığa ilave etsinler.

Otomatik Vites Nasıl Kullanılır?

Otomatik şanzımanlı bir araçta en iyi performansı elde etmek için şu kurallara uyulması gerekiyor.
•Gaz pedalına basılıyken vites kolu P ve N konumundan başka bir konuma getirilmemelidir.
• Araç hareket halindeyken P konumuna alınmamalıdır. Aksi taktirde ciddi hasarlar ortaya çıkacaktır.
• R konumuna geçmeden önce aracın tamamen durması beklenmelidir.
• Yokuş aşağı inişlerde araç kesinlikle boşa yani N konumuna alınmamalıdır.
• Otomatik şanzıman yağ değişimi zamanlarına mutlaka uyulmalıdır, aksi taktirde yağ bozulacak ve bozulan yağ şanzımanın performansında düşüşe ve bazı arızalara neden olacaktır.
• Araç hızı 95 KM den fazlaysa vites kolu asla manuel olarak 2 veya L konumuna alınmamalıdır.
L konumundaki sürüşlerde 50 km'nin üstündeki hızlara çıkılmamalıdır .

Otomatik şanzımana sahip araçlar sürücünün istemi dışında işlev gösterdikleri için hem hızlanmaları hem de yakıt sarfiyatları manuel şanzımanlı araçlara göre fazladır. Eğer sürücü otomatik şanzımanlı aracının vites aralıklarını iyi biliyor ve gaza basma ayarlamasını da iyi yapabiliyorsa, o zaman aracın yakıt sarfiyatında pek fark olmaz. Steptronik şanzımanlı araçlar istenildiğinde hem manuel hem de otomatik olarak kullanılabilir. Otomatik şanzımanlı araçlarda yakıt sarfiyatı genelde, daha hızlıgidebilmek için gaza aşırı yüklenilmesinden dolayı olur. Otomatik şanzımana sahip bir aracın vites kutusunun yanındaki harfler şu anlama gelir: P (Park Konumu); R (Geri Vites Konumu); N (Nötr yani vites boşta); D (Drive yani sürüş konumu); 1, 2, 3 (Birinci, İkinci, Üçüncü vites). Birinci, ikinci ve üçüncü vites konumlarının yağmurlu, buzlu, dik yokuşlar gibi aracın zorlanacağı durumlarda kullanılmasında fayda vardır. Aracınızın otomatik vitesinin N konumunda olması eğer duruyorsanız yakıt tasarrufunda faydalı olur, ama hareket halindeyken asla


Otomatik Arabanın Yağ Kontrolu Nasıl Yapılır ?

Arkadaşlar benim bildiğim eğer arac çalışır durumda ise ve sıcak ise arabayı stop etmeden şanzıman yağ cubuğunu çıkarıyoruz temiz bir bez ile silip tekrar şanzıman yağ deliğine sokuyoruz ve çıkarıp HOT yazan yere bakıyoruz soğukken de ICE yazan yere ve aracı çalıştırmadan önce aynuı işlemi uyguluyoruz tabi aracımızın düz bir zeminde yağına bakıyoruz evet arkadaşlar bu benim bildiğim şekliydi.

Şanzıman Yağına Aslında Böyle Bakılıyormus ???

Öncelikle arabamızın motoru sıcak ise arabamızın direksiyonuna oturup 4-5 sn arayla vites aralarında tek tek dolasıyormusuz ve en son park konumuna alıp arabayı stop ediyormusuz daha sonra şanzuman yağ cubuğunu çekip temiz bir bez ile silip arabamızın motoru sıcak olduğu için HOT konumuna bakıyormusuz ve doğrusu bu şekildeymiş bilginize... (ALINTIDIR)
Arkadaşlar teşekkür butonu sol alt köşededir.


Eline sağlık güzel paylaşım yapmışsın ama bizde otomatik fio var, bunlarla pek alakası yok. smile
Kalın yaptığım yerler fio da yok, geri kalanı uygulayabiliriz Thumbup1
[Resim: 25438511276837100633.jpg]

Bizim fiodaki vites bu şekilde;

A/M: Otomatik ve Manuel arasında geçiş yapmak için sola bir kere çekince mod değişiyor.
E: Ekonomi modu, bu düğmeye basınca daha az yakıyor. Uzun yollarda tercihimiz.
N: Boş vites smile
R: Geri vites smile
+ ve - : Bu + ve - yi istediğin an kullanabiliyosun, otomatikte iken istersen vitesi düşürüp arttırabiliyorsun. Özellikle zorlu yokuş ve rapmalarda çok kullanışlı. Manuele alınca da normal manuel gibi kullanabiliyorsun. cool
[Resim: 88453081567000189674.jpg]
(Son Düzenleme: 25-11-2011, Saat:03:28, Düzenleyen: okazaki.)
25-11-2011, Saat:02:44
Cevapla
fiorino51 Çevrimdışı
200
Forum Destek
******
Forum Destek
Uye No: 36
Mesajlar: 697
Nereden: 68 Aksaray
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 697
Kayıt Tarihi: 28-11-2010


Teşekkür Puanı: 5
Rep Ver:
#34
RE: otomatik vitesli araç kullanımı
Vites görüntüsü değişmiş bizdeki gri agırlıkta bir renkti siyah yapmışlar bizde 6 vites ileri yenilerde 5 vites değil mi?

Çakmaklık yeri el freninin olduğu yerde idi oda değişmiş.
[Resim: 6867511184_7d86958ebd.jpg]
Link ve reklam yapmak yasaktır...
(Son Düzenleme: 25-11-2011, Saat:13:00, Düzenleyen: fiorino51.)
25-11-2011, Saat:12:59
www Cevapla
BaSKaN Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 2043
Mesajlar: 1,790
Nereden: 34 İstanbul
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 1,790
Kayıt Tarihi: 15-10-2011


Teşekkür Puanı: 72
Rep Ver:
#35
RE: otomatik vitesli araç kullanımı
(25-11-2011, Saat:12:59)fiorino51 yazdı: Vites görüntüsü değişmiş bizdeki gri agırlıkta bir renkti siyah yapmışlar bizde 6 vites ileri yenilerde 5 vites değil mi?

Çakmaklık yeri el freninin olduğu yerde idi oda değişmiş.

Üstad 2012 modellerin 5 ileri oldugundan eminmiyiz? bu çok kötü ozaman demek olurki 2011den sonrakiler fazla yakacak..
25-11-2011, Saat:14:21
www Cevapla
okazaki Çevrimdışı
200
ÇARŞAMBALI
Üye
Uye No: 2188
Mesajlar: 43
Nereden: 55 Samsun
M.Yılı: 2012
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 43
Kayıt Tarihi: 18-11-2011


Teşekkür Puanı: 0
Rep Ver:
#36
RE: otomatik vitesli araç kullanımı
(25-11-2011, Saat:12:59)fiorino51 yazdı: Vites görüntüsü değişmiş bizdeki gri agırlıkta bir renkti siyah yapmışlar bizde 6 vites ileri yenilerde 5 vites değil mi?

Çakmaklık yeri el freninin olduğu yerde idi oda değişmiş.

koyduğum resim bizim arabanın değil, internette buldum ama şekil aynı. Dediğin gibi bizimki de gri ağırlıklı. 2012 modellerde de 6 ileri vites var merak etme. Çakmaklık yeri dediğin yerde. Bu resim hangi model bilmiyorum. Galiba bluetooth ve tom tom navigasyonu olan bir araç.
[Resim: 88453081567000189674.jpg]
25-11-2011, Saat:20:01
Cevapla
BaSKaN Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 2043
Mesajlar: 1,790
Nereden: 34 İstanbul
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 1,790
Kayıt Tarihi: 15-10-2011


Teşekkür Puanı: 72
Rep Ver:
#37
RE: otomatik vitesli araç kullanımı
(25-11-2011, Saat:20:01)okazaki yazdı:
(25-11-2011, Saat:12:59)fiorino51 yazdı: Vites görüntüsü değişmiş bizdeki gri agırlıkta bir renkti siyah yapmışlar bizde 6 vites ileri yenilerde 5 vites değil mi?

Çakmaklık yeri el freninin olduğu yerde idi oda değişmiş.

koyduğum resim bizim arabanın değil, internette buldum ama şekil aynı. Dediğin gibi bizimki de gri ağırlıklı. 2012 modellerde de 6 ileri vites var merak etme. Çakmaklık yeri dediğin yerde. Bu resim hangi model bilmiyorum. Galiba bluetooth ve tom tom navigasyonu olan bir araç.

Hocam aklımızı aldın iki dakikada smile baştan yapsanya şu açıklamayı...
25-11-2011, Saat:21:42
www Cevapla
Nikkfurie Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 463
Mesajlar: 384
Nereden: 34 İstanbul
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 384
Kayıt Tarihi: 20-01-2011


Teşekkür Puanı: 9
Rep Ver:
#38
RE: otomatik vitesli araç kullanımı
fiat 6 ileri otomatikten vazgecmis satin aldiginiz 2012 ler son 6 ileri otomatikler
su an avrupaya 5 ileri otomatikler gonderiliyor..
29-11-2011, Saat:18:31
Cevapla
Admin Çevrimdışı
200
Site K.
*******
Administrators
Uye No: 1
Mesajlar: 1,423
Nereden: 51 Niğde
M.Yılı: 2010
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 1,423
Kayıt Tarihi: 21-11-2010


Teşekkür Puanı: 16
Rep Ver:
#39
RE: otomatik vitesli araç kullanımı



Bende olan durumda bu, şuan sorun yok ama 5-6 kez bunu yaptı.
[Resim: 6867511184_7d86958ebd.jpg]
Arama Yapmadan Konu Açmayınız TEŞEKKÜRLER.
29-11-2011, Saat:18:37
www Cevapla
Nikkfurie Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 463
Mesajlar: 384
Nereden: 34 İstanbul
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 384
Kayıt Tarihi: 20-01-2011


Teşekkür Puanı: 9
Rep Ver:
#40
RE: otomatik vitesli araç kullanımı
(24-11-2011, Saat:21:41)BaSKaN yazdı:
(20-11-2011, Saat:10:58)Admin yazdı: Benim aracımdada 2010 model 5-6 kez araç N de takılı kaldı. Vitese 1'e yada R 'ye geçmedi.Araç çalışıyor. Hareket vitesine geçmedi. Stop edince düzeldi. Servis bulamıyor. Alete takıyorlar. Bişey yok deniyor. Müşteri hizmetlerine bildridim. Teknik ekip servise geliyor. Çağıracaklar. Daha önce bilinen bir arıza yada durum değilmiş.Garanti kapsamaında vites robotunda bir sorun varsa uğraşıp hallletmeye çalışıyorum.

Aynı sorunu bir sefere mahsus bende yaşadım kurcalama sonucu düzeldi ama baya bi panık olmuştum inş daha olmaz

viteste takili kalma yada hic vitese gecmeme debriyaj kumanda modulundeki elektro
motorun icindeki komurlerin arizasindan kaynaklaniyor..

komurler bitmis olmasa bile elektrik iletiminde izolasyondan yahut oksitten kaynakli sorun olabiliyor..dolayisiyla debriyaj ayirmadigi icin sanzimanda vites degisimi gerceklesmiyor,beyin senkromencleri korumak icin pasife aliyor vites secici modulu..

kontagi kapatip acin sorun gidiyor genellikle..eger hala devam ediyorsa komurler tamamen deforme olmustur..onarim gerekmektedir cekiciyle servisin yolu gorunmustur vs.

29-11-2011, Saat:18:40
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Sıfır araç kışlık bakım MasteR 4 8,785 04-12-2015, Saat:12:32
Son Yorum: ikon09
Exclamation Otomatik vites Fluence - Cruze mu yoksa Bipper 'e devam mı? mamikaptan 6 9,470 30-10-2014, Saat:18:31
Son Yorum: Nikkfurie
  2. El araç alımında fark yaratacak bir kaç ipucu: afacan 0 4,332 28-06-2014, Saat:10:31
Son Yorum: afacan
  [Bilgi] Araç kullanırken cep telefonuyla görüşmek... isoskeisos 4 6,561 22-08-2013, Saat:12:36
Son Yorum: TURUNCU 16
  Araç muayenesinde 'randevu' oyunu afacan 0 3,943 18-02-2013, Saat:16:57
Son Yorum: afacan

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi