Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fiorino Yıllık Masraf
isoskeisos Çevrimdışı
200
Site Yetkilisi
Üye
Uye No: 62
Mesajlar: 2,197
Nereden: 17 Çanakkale
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 2,197
Kayıt Tarihi: 29-11-2010


Teşekkür Puanı: 51
Rep Ver:
#11
RE: Fiorino Yıllık Masraf

(17-02-2011, Saat:01:37)TEKNİKER45 yazdı: merhaba forum kullacıları başka bir sitede yeni bir yasa tasarısının oldugunu ögrendim;motor gücüne göre vergilendirilecegini vurgulamış bir forum kullanıcısı bizim kamyonet olarak geçtigi için connect ve caddy lere göre daha az vergi ödeyecegimizi yazmış ne kadar doğru ne kadar yanlış siz değerli forum kullanıcılarına sormak istedim. birde sonradan otomobil ruhsatı alabiliyormuyuz? yoksa biz 6 yıl bekleyecekmiyiz vergi indiriminden faydalanmak için vede her yıl vizeye girmemizde cabası sad(( herkese iyi akşamlar ...

Evet bende basından okudum.Yeni tasarıya Göre Araçların kategorileri,Motor gücü,emisyon değerleri vb gibi değerlere göre yeniden vergilendirmeye tabi olacaklarını yazıyordu... Ehhh!!! inşallah diyelim.. Tabii olursa... en fazla da fio/Nemo/Bipper üçlüsü bundan kazançlı çıkar....
18-02-2011, Saat:01:38
www Cevapla
sfr2001 Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 8
Mesajlar: 552
Nereden: 07 Antalya
M.Yılı: 2010
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 552
Kayıt Tarihi: 26-11-2010


Teşekkür Puanı: 7
Rep Ver:
#12
RE: Fiorino Yıllık Masraf
yıllık masrafa kendi zevkimize göre yaptığımız modifiye ve bazen garantiye girmeyen ufak tefek masraflar trafik cezaları otopark ücreti dahil edersek fatura bayağı şişiyor. tabi ALLAH korusun kazası belasını hiç saymıyoruz
18-02-2011, Saat:18:50
Cevapla
daydirli Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 181
Mesajlar: 15
Nereden: 15 Burdur
M.Yılı:
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 15
Kayıt Tarihi: 14-12-2010


Teşekkür Puanı: 0
Rep Ver:
#13
RE: Fiorino Yıllık Masraf
İnşaallah en kısa zamanda hem vergilere, hemde hız limitlerine (kullanıcı menfaatlei doğrultusunda) bir düzenleme yapılır. özellikle yarı ticarileri hususi kullanıcılar için.
...::: DAYDIRLI :::...

2011 FİAT FİORİNO Emotion 1.3 Multijet 95 hp. ESP, ASR, Hillholder. Blue & Me ve Tom Tom navigasyon
28-02-2011, Saat:02:11
Cevapla
daydirli Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 181
Mesajlar: 15
Nereden: 15 Burdur
M.Yılı:
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 15
Kayıt Tarihi: 14-12-2010


Teşekkür Puanı: 0
Rep Ver:
#14
RE: Fiorino Yıllık Masraf
İnşaallah en kısa zamanda hem vergilere, hemde hız limitlerine (kullanıcı menfaatlei doğrultusunda) bir düzenleme yapılır. özellikle yarı ticarileri hususi kullanıcılar için.
...::: DAYDIRLI :::...

2011 FİAT FİORİNO Emotion 1.3 Multijet 95 hp. ESP, ASR, Hillholder. Blue & Me ve Tom Tom navigasyon
28-02-2011, Saat:02:11
Cevapla
sfr2001 Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 8
Mesajlar: 552
Nereden: 07 Antalya
M.Yılı: 2010
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 552
Kayıt Tarihi: 26-11-2010


Teşekkür Puanı: 7
Rep Ver:
#15
RE: Fiorino Yıllık Masraf
inşallah...

daydırlı abim nerelerdesin diğer forumlara gittin bizi unuttun biggrin seni burda görmek çok güzel
(Son Düzenleme: 28-02-2011, Saat:13:24, Düzenleyen: sfr2001.)
28-02-2011, Saat:13:24
Cevapla
bekir Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 57
Mesajlar: 8
Nereden: 35 İzmir
M.Yılı: 2009
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 8
Kayıt Tarihi: 29-11-2010


Teşekkür Puanı: 0
Rep Ver:
#16
RE: Fiorino Yıllık Masraf
slm bugun sıgorta şirketım aradı ayın 29 doluyo bana 256 tl fıyat verdı sızce nasıl daha başka yerde araştırmadım ...saygılar
28-04-2011, Saat:18:33
Cevapla
sfr2001 Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 8
Mesajlar: 552
Nereden: 07 Antalya
M.Yılı: 2010
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 552
Kayıt Tarihi: 26-11-2010


Teşekkür Puanı: 7
Rep Ver:
#17
RE: Fiorino Yıllık Masraf
ben 2 ay önce yaptırdım axa 181 tl. seninki hangi firma?
28-04-2011, Saat:19:54
Cevapla
atakan038 Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 802
Mesajlar: 13
Nereden: 38 Kayseri
M.Yılı: 2010
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 13
Kayıt Tarihi: 25-03-2011


Teşekkür Puanı: 0
Rep Ver:
#18
RE: Fiorino Yıllık Masraf
slm millet,
bizler devletin yanlış vergileme sisteminin mağdurlarıyız. Bizim ruhsatlarda kamyonet yazdığı halde bizim vergiler panelvan üzerinden alınmakta ve bizden haksız yere almaktalar. Trafik sigortaına kaskoya gelince kamyonet vergiye gelince panelvan..... buda bize Yıllık bazda %50 fazla vergi olarak mal olmakta. bazı arkadaşlar mahkeme kararı ile bunu düzeltmekteler mahkeme karar örneği;
MAHKEME KARARI
T.C.
İZMİR
4. VERGİ MAHKEMESİ
ESAS NO : 2008/64
KARAR NO : 2008/1087
DAVACI : TUNCEL DEĞİRMENCİ
Aktepe Mah. Beydağ İlçesi Ödemiş /İZMİR
DAVALI : ÖDEMİŞ VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜĞÜ Ödemiş /İZMİR
DAVANIN ÖZETİ : Davacı tarafından; adına 2004-2005-2006 ve 2007 yılları için
salman ek motorlu taşıtlar vergisi ve gecikme faizinin; vergiye konu aracın kamyonet
niteliğinde olduğu bu nedenle panelvan olarak değerlendirilerek ek vergiye konu edilmesinin
hukuka aykırı olduğu öne sürülerek kaldırılması istenilmektedir.
SAVUNMANIN ÖZETİ : Davacıya ait 35 D 8896 nolu aracın vergilerinin
kamyonet vasıflı araç olarak davacı tarafından ödendiği, ancak aracın panelvan vasfında
olduğu, bu nedenle ek motorlu taşıtlar vergisi tahakkukunda hukuka aykırılık bulunmadığı
öne sürülerek davanın reddi gerektiği savunulmaktadır.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren İzmir 4. Vergi Mahkemesi'nce, dava dosyası incelenerek işin gereği
düşünüldü:
Uyuşmazlık davacı adına salınan ek motorlu taşıtlar vergisi ile gecikme faizinin yasal
olup olmadığına ilişkindir.
197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu'nun 5.maddesinde otomobil, kaptı kaçtı,
arazi taşıtları ve benzerleri ile motorsikletlerin I sayılı tarifeye göre vergilendirileceği, aynı
Kanun'un ö.maddesinde ise I sayılı tarifeye göre vergilendirilecek taşıtlar dışında kalan
motorlu kara taşıtlarının II sayılı tarifeye, özel amaçlı kullanılan yat, kotra ve her türlü
motorlu teknelerin III sayılı tarifeye, uçak ve helikopterlerin ise IV sayılı tarifeye göre
vergilendirileceği belirtilmiştir.
Aynı Kanun'un 2.maddesinde; "panelvan" azami toplam ağırlığı 3500 kg'ı geçmeyen
kapalı kasalı (yandan camlı olanlar dahil) sürücü kısmından başka tek veya daha fazla sıralı
oturma yeri bulunan, insan ve yük taşımak için imal edilmiş taşıt olarak, kamyonet ise, izin
verilebilen azami yüklü ağırlığı 3,5 tondan fazla olan ve yük taşımak için imal edilmiş
motorlu araç olarak tanımlanmıştır.
Dosyanın incelenmesinden, davacının sahibi olduğu 35 D 8896 plakalı aracın
kamyonet olarak vergisinin ödendiği, ancak davalı idarece aracın panelvan vasfında
olduğundan bahisle eksik Ödenen motorlu taşıtlar vergileri için ek tahakkuk yapıldığı
anlaşılmaktadır.
Bu durumda uyuşmazlığın çözümü için davacıya ait aracın vasfının kamyonet mi
yoksa panelvan mı olduğunun belirlenmesi gerekmektedir.
Davacı adına 26.12.2001 tarihinde, 83178 sıra no ile tescil edilen 35 D 8896 plakalı
aracın vasfı motorlu araç tescil belgesinde çift kabinli açık saç kasalı kamyonet olarak
belirlenmiştir.
Bu durumda vergiye konu aracın, çift kabinli açık saç kasalı vasfı nedeniyle kapalı
kasalı panelvan olarak nitelendirilmesi mümkün değildir.[/SIZE]
Bu nedenle 35 D 8896 plakalı aracın panelvan vasfında değerlendirilerek ek vergi
tahakkuku yapılmasında ve gecikme zammı istenmesinde hukuki isabet görülmemiştir.
Öte yandan davalı idarece yapılan ek tahakkuk ve gecikme zammı davacı tarafından
ihtirazi kayıtla ödenmiş olduğundan davacıya iadesi gerkmektedir.
Açıklanan nedenlerle; DAVANIN KABULÜNE; dava konusu ek motorlu taşıtlar
vergisi tarhiyatının ve gecikme zammının kaldırılmasına ve davacıya iadesine, aşağıda
dökümü yapılan 33,00YTL yargılama giderinin davalı idarece davacıya ödenmesine, artan
posta avansının istemi halinde davacıya iadesine, bu kararın tebliğin izleyen günden itibaren
otuz (30)gün içinde İzmir Bölge İdare Mahkemesi nezdinde itiraz yolu açık olmak üzere
16/09/2008 tarihinde karar verildi.
HAKİM
METİN GÜVEN GÖKÇEK
32685
29-04-2011, Saat:09:55
Cevapla
isoskeisos Çevrimdışı
200
Site Yetkilisi
Üye
Uye No: 62
Mesajlar: 2,197
Nereden: 17 Çanakkale
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 2,197
Kayıt Tarihi: 29-11-2010


Teşekkür Puanı: 51
Rep Ver:
#19
RE: Fiorino Yıllık Masraf
Çok yerinde haklı olarak açılmış ve kazanılmış bir dava. (Bukelemun araç olan bizim fiolar için) Mahkemeyi açan arkadaşı tebrik ederim. Yanlız mahkeme 2001 yılında karar vermiş bu davaya, acaba bu karar kesinleşmiş mi? mahkeme kararı emsal gösterildiği takdirde, 2011 yılı için ilk altı aylık (panelvan) 397 TL ödeme yerine, Kamyonet olarak 235,5 TL. Ödeme yapabileceğiz demek ki..
(Son Düzenleme: 29-04-2011, Saat:22:27, Düzenleyen: isoskeisos.)
29-04-2011, Saat:22:24
www Cevapla
1202hakan Çevrimdışı
200
59hakan59
Üye
Uye No: 2239
Mesajlar: 122
Nereden: 59 Tekirdağ
M.Yılı: 2009
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 122
Kayıt Tarihi: 24-11-2011


Teşekkür Puanı: 1
Rep Ver:
#20
Cvp: Fiorino Yıllık Masraf
sigorta 460
kasko 850
muayene 135
bandrol 350x2=700
egsoz pulu 70
yıllık maliyeti 2,145 tl
hiç gezme yatsın evin önünde yuvarlama 2500 tl bidaha fiorino alırsam panoroma alıcam yoksa yandık smile)
sleepycomfortmatic vites,far sis xenon,7ınc lcd ekranlı multimedya oynatıcı,2 adet.1000 watt sierra bass,kenwood anfi,dd 16 cm 80 rms mid takımı,2 farad boss kapasitör,elgrad cam filmi,
17-12-2011, Saat:12:55
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  2023 Fiorino Motorlu taşıtlar vergisi fiorino6868 0 3,103 12-12-2022, Saat:10:49
Son Yorum: fiorino6868
  Fiorino Kasko Ne Tutuyor ? Admin 219 195,738 18-05-2015, Saat:22:29
Son Yorum: izmirlii
  [Bilgi] yıllık masraf? neve41 11 17,531 11-04-2014, Saat:22:40
Son Yorum: Levent SARI
  2013 Fiorino MTV Ne Kadar ? fiorino51 49 112,866 10-12-2013, Saat:00:59
Son Yorum: MsK
  ...fiorino karda performans... serhat_4207 13 14,821 10-01-2013, Saat:11:33
Son Yorum: ayyildiz42

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi