Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 5/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Araç yakıt tüketimi nasil ?
isoskeisos Çevrimdışı
200
Site Yetkilisi
Üye
Uye No: 62
Mesajlar: 2,197
Nereden: 17 Çanakkale
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 2,197
Kayıt Tarihi: 29-11-2010


Teşekkür Puanı: 51
Rep Ver:
Cvp: Araç yakıt tüketimi nasil ?

(20-01-2012, Saat:19:42)omur yazdı: başkanım birazda bu işin nasıl yapıldığından bahsedermisiniz? bence EGR iptalinin faydası zararından çok. ismail abi zararlı diyordu hatırladığım kadarıyla ama kafamda bazı soru işaretleri var.
1-iptalden sonra motor ısısı yükseliyorsa motorun soğutma sistemi daha fazla çalışıp normal ısıda tutamayacakmı?
2-avrupada aynı motor yağı 20binde değişirken türkiyede 10binde değişiyor? yağın eskimesi-bozulması bence gerçekçi değil. sadece eksilirse tamamlamak lazım. oda nekadar eksilir yarım litreyi geçermi?
3-ben yılda 15bin km yapıyorum yıllık tasarrufum 10bin bakım maliyeti kadar olur gibi geliyor.
siz ne düşünüyorsunuz?

Sevgili omur zaten EGR iptali ile ilgili görüşlerimizi uzun uzun anlatmıştık. tekrardan bu konuya girmek istemiyorum.
yukarıdaki 2 nci madde de yazılı olan motor yağı konusuna değinmek istiyorum.
Bir araçta motor yağı can damarıdır. Ülkemizin tozlu kirli zor coğrafi koşulları da göz önüne alındığında erken değiştirmekte yarar var.
Yok sa kullandığımız tam sentetik yağları ömrü tabii olarak 15 bin km dir. Ancak bana sorarsanız bunu beklemeyip 8-10 bin km aralığında yağı, 5 bin km de ise hava filitresini değiştirmek en iyisidir. Fiorino bakım kılavuzuna göre Bakım aralığımız 20 bin ve katları, yağ filitre değişimi ise 10 bin ve katlarıdır. ayrıca sorduğun yağ eksiltmesi konusunda yine kullanma kılavuzunun 173 ncü sayfasında aynen şöyle diyor:

Motor yağ tüketimi
Maksimum motor yağı tüketimi genellikle 1000 km’de 400
gramdır.
Yeni aracın alışma devresinden geçmesi gerekir, bu nedenle
motor yağ tüketiminin ancak ilk 5.000 - 6.000 km’den sonra
dengeleneceği dikkate alınmalıdır.
DİKKAT Yağ tüketimi sürüş şekline ve aracın kullanıldığı
koşullara bağlıdır.

3 ncü madede yazdığına cevap olarak da en az garanti süren bitimine kadar düzenli olarak Yetkili servislerde bakımlarını yaptırmanı şiddetle tavsiye ederim.
(Son Düzenleme: 20-01-2012, Saat:22:06, Düzenleyen: isoskeisos.)
20-01-2012, Saat:22:03
www
BaSKaN Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 2043
Mesajlar: 1,790
Nereden: 34 İstanbul
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 1,790
Kayıt Tarihi: 15-10-2011


Teşekkür Puanı: 72
Rep Ver:
Cvp: Araç yakıt tüketimi nasil ?
(20-01-2012, Saat:19:42)omur yazdı: başkanım birazda bu işin nasıl yapıldığından bahsedermisiniz? bence EGR iptalinin faydası zararından çok. ismail abi zararlı diyordu hatırladığım kadarıyla ama kafamda bazı soru işaretleri var.
1-iptalden sonra motor ısısı yükseliyorsa motorun soğutma sistemi daha fazla çalışıp normal ısıda tutamayacakmı?
2-avrupada aynı motor yağı 20binde değişirken türkiyede 10binde değişiyor? yağın eskimesi-bozulması bence gerçekçi değil. sadece eksilirse tamamlamak lazım. oda nekadar eksilir yarım litreyi geçermi?
3-ben yılda 15bin km yapıyorum yıllık tasarrufum 10bin bakım maliyeti kadar olur gibi geliyor.
siz ne düşünüyorsunuz?

Kardeşim evet işi bilen abilerimiz bu işleme karşılar saygı duyarım, ben bir haftadır egr iptal kullanıyorum henüz olumsuzlukla karşılaşmadım, Motor ısısı yükseliyor diyemem hararet göstergesi her zamanki yerinde duruyor anormal bir durum gözükmüyür.
Motor yağı konusunda bende senin gibi düşünüyorum. Yıllık 15.000km yapıyorsunuz bu aylık 1250km ortalamaya tekabul eder, bence bu uygulamayı yapmaya değer ama ben sizi etkilemeyeyim karar sizin, bende yılda yaklaşık 20-23bin km yapıyorum..
20-01-2012, Saat:22:12
www
komando58 Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 1081
Mesajlar: 50
Nereden: 34 İstanbul
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 50
Kayıt Tarihi: 17-05-2011


Teşekkür Puanı: 0
Rep Ver:
Cvp: Araç yakıt tüketimi nasil ?
selam arkadaşlar.benim araç firirino 1.3 emotion 75 hp.bir depoyla uzun yolda 850 km gitti.ayrıca yakıt ikaz lambası yandıktan sonra 110 km daha gidiyor.
21-01-2012, Saat:00:31
05cem Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 2472
Mesajlar: 24
Nereden: 34 İstanbul
M.Yılı: 2008
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 24
Kayıt Tarihi: 26-12-2011


Teşekkür Puanı: 0
Rep Ver:
Cvp: Araç yakıt tüketimi nasil ?
bugun 16 litre mazot aldım.yarım depo doldu.260 km yol yaptım ceyrek depo daha var.yol bilgisayarı 5,4 yazıyodu 100 km'de nasıl sizce
21-01-2012, Saat:00:53
Admin Çevrimdışı
200
Site K.
*******
Administrators
Uye No: 1
Mesajlar: 1,423
Nereden: 51 Niğde
M.Yılı: 2010
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 1,423
Kayıt Tarihi: 21-11-2010


Teşekkür Puanı: 16
Rep Ver:
Cvp: Araç yakıt tüketimi nasil ?
Yakıt konusuna buradan devam edelim.

http://www.fiorinofunclub.com/mybb/konu-...-1356.html
[Resim: 6867511184_7d86958ebd.jpg]
Arama Yapmadan Konu Açmayınız TEŞEKKÜRLER.
26-01-2012, Saat:00:58
www


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  2012 Fiat fiorino Yakıt durumu umutodul 128 199,850 08-02-2022, Saat:21:34
Son Yorum: Tabak775
  güncel yakıt tüketimi selo006 0 1,783 07-02-2022, Saat:21:16
Son Yorum: selo006
  NEMO YAKIT DOLUMU GEREKİYOR UYARISI? eyerain 0 2,832 27-01-2021, Saat:11:04
Son Yorum: eyerain
  YAKIT TÜKETİMİ TCetin35 1 3,178 24-10-2020, Saat:10:09
Son Yorum: Nemesis
  Fiorino Yakıt Tüketimi drlozn 12 22,898 05-07-2019, Saat:14:06
Son Yorum: ulas55

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi