Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Araclarımızı nasıl daha parlak görünmesini sağlarız
isoskeisos Çevrimdışı
200
Site Yetkilisi
Üye
Uye No: 62
Mesajlar: 2,197
Nereden: 17 Çanakkale
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 2,197
Kayıt Tarihi: 29-11-2010


Teşekkür Puanı: 51
Rep Ver:
#1
Araclarımızı nasıl daha parlak görünmesini sağlarız

İşin temelini anlatmadan önce aracımızın boyasını ve ona zarar veren etkileri bilmemiz daha yararlı olur.

Otomobillerimiz 0,75mm kalınlığında sacdan meydana gelir. Bu sacın üzerinde sırasıyla 0,025mm astar, 0,025mm kalınlığında boya ve son olarak da 0,06mm kalınlığında vernik tabakası vardır. Bu kalınlıktaki boya ve vernik katmanlarını oluşturmak için boya ve vernik işlemleri araca 2 ya da 3 kat olarak yapılır.

Vernik tabakası aracın daha iyi ve daha parlak görünmesini sağladığı gibi altındaki boyayı da dış etkenlere karşı korumuş olur. Dolayısyla eski opak arabalara göre yeni arabaların boyaları daha uzun solukludur.

Fakat dış etkenler zamanla vernik tabakasını yıpratır araç soluk ve cansız görünür. Verniğe zarar veren ekiler; UV ışınları, yıkama kimyasalları, aşındırıcı yıkama aparatları, asit yağmurları, kuş pisliği, ağaç reçinesi ve zamanla yüzeyin üzerinde biriken kir, toz, duman ve çeşitli gazlardır.

Bunlardan en tehlikeli olanları ve boyama dışında geriye döndürülemeyecek olanları kuş pisliği ve ağaç reçinesidir. Kuş pisliği asit oranına göre kısa ve uzun zamanda aracın verniğini yakar. Ağaç reçinesini bir nevi japon yapıştırıcısı gibi düşünmek mümkündür, oradan ancak vernikle birlikte çıkacaktır. Bunların bilinsizce yüzeyden çıkartılmaya çalışılması da yüzeyde kötü çiziklere neden olabilir.

Kuş pisliği görüldüğünde su ile bir kaç defa yumuşatılarak şayet rahatça çıkıyorsa silinmelidir. Ağaç reçinesi fark edildiğinde silme işlemi ile çıkmıyorsa buna özel bir çözücünün temin edilmesi kötü görüntüden veya daha fazla masraftan kurtulmaya yardımcı olur.

Çeşitli cila ve boya korumalar aracın üzerinde bir katman oluşturulması ile özellikle asit yağmurları, UV ışınları (sınırlı olarak), yıkama kimyasalları, toz, duman ve çeşitli gazlardan korunmasına yardımcı olur.

Cila türevi ürünler araç üzerinde genellikle 0,010mm kalınlığında bir tabaka meydana getirirler fakat bu katman kuş pisliği, temizlik esnasında meydana gelen çizilmelere karşı çok dayanıklı değildirler ve soldurucu UV ışınlarına karşı etkilerini çok çabuk kaybederler.

Dayanıklılıkları ve yüzey üzerinde kalma süreleri aracı kullanan kişiye ve ürünün kalitesine bağlıdır. Bilinmesi gereken başka bir nokta ise görünmesede her yıkamada yüzeyden akmalarıdır.

Çizilen ve rengi solan araçların pasta ile eski görünümüne tekrar kavuşturulması mümkündür. Burada hatırlanması gereken olay pasta işlemi verniğin çiziğin derinliğine eşitlenmesidir. Dolayısyla çiziğin kapanması değil vernik tabakasının inceltilmesi söz konusudur.

Bu işin profesyonel ve duyarlı kişiler tarafından özenle yaptırılması araca hiç bir zarar vermez. Burada aracın durumuna uygun kalınlıkta pasta ve polisaj süngeri hatta polisaj makinesi kullanımı söz konusudur. Her araca ve her derinlikte çiziğe aynı müdahalenin yapılması aracın gereksiz yere daha fazla aşındırılmasına sebep verecektir.
Markası ne olursa olsun işlemi yapacak kişinin yaptığı olayın bilincinde ustaklıkta olmaşı şarttır. Böyle bir uygulama yaptırılacaksa uygulamayı yapacak firmadan ve kişiden yapılacak işlemler hakkında sizi tatmin edici açıklamayı yapmasını istemeniz doğru olacaktır.

Pasta sonrası araca mutlaka nitelikli bir koruma uygulanmalıdır. Aksi taktirde aracın eskisinden daha hızlı yıpranması kaçınılmazdır. Dolayısyla yapılacak korumanın dayanıklılık ve koruma süresi iyi araştırılmalıdır.

Özellikle eski teknolojiye dayalı silikon bazlı koruma ürünlerinden uzak durulmalıdır. İkincil teknoloji ürünü olarak teflon silikondan daha iyiysede bununda artık eskiyen teknolojinin ürünü olduğunu söyleyebiliriz.
Hemen hemen tüm cilalar içerisinde doğal carnauba denilen bir madde vardır. Bu madde aracın daha parlak görünmesinde ve korunmasında araca yardım etsede cilalar sık tekrar edilmedikleri sürece çok dayanıklı ve uzun süreli koruma sağlayamazlar.

Son zamanların en büyük devrimi olarak nitelendirilen nano teknolojik korumalar doğallığı, dayanıklılığı ve koruma süreleriyle şu anda bu sektördeki en nitelikli malzemeler. Nano koruma yükselen bir grafiğe sahip, bunun bilincinde olan firmalar eski moda ürünlere nano adı vererek ya da içerisine ekledikleri küçük boyuttaki koruyucu maddeler ile ürünleri yeni teknoloji gibi satmakta ya da bu işi yapan merkezler aracılığıyla uygulatmaktadırlar.

Dolayısıyla bu ürünler tercih edilirken karşı tarafın vereceği bilgilere dikkat edilmelidir.

(ALINTIDIR)Kaynak: D/H.forumunda, Bekbars NT tarafından yayınlanmıştır.
(Son Düzenleme: 03-12-2011, Saat:22:15, Düzenleyen: isoskeisos.)
03-12-2011, Saat:22:10
www Cevapla
nakres_serkan Çevrimdışı
200
Superchips
Üye
Uye No: 2271
Mesajlar: 590
Nereden: 34 İstanbul
M.Yılı: 2010
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 590
Kayıt Tarihi: 27-11-2011


Teşekkür Puanı: 6
Rep Ver:
#2
Cvp: Araclarımızı nasıl daha parlak görünmesini sağlarız
gazlı bez ve gazyağı biggrin tek geçerim hem verniği kamikleştiri hemde boyayı korur
multijet euro 4 engine + superchip + Sprint booster + bmc air filter + eibach spor kit + stock jant 205*55*16 lastik + Piano Black = FİAT FİORİNO EMO
03-12-2011, Saat:23:06
Cevapla
BaSKaN Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 2043
Mesajlar: 1,790
Nereden: 34 İstanbul
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 1,790
Kayıt Tarihi: 15-10-2011


Teşekkür Puanı: 72
Rep Ver:
#3
Cvp: Araclarımızı nasıl daha parlak görünmesini sağlarız
(03-12-2011, Saat:23:06)nakres_serkan yazdı: gazlı bez ve gazyağı biggrin tek geçerim hem verniği kamikleştiri hemde boyayı korur

Katılıyorum ben mazot kullanırım şahsen...
04-12-2011, Saat:00:27
www Cevapla
nakres_serkan Çevrimdışı
200
Superchips
Üye
Uye No: 2271
Mesajlar: 590
Nereden: 34 İstanbul
M.Yılı: 2010
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 590
Kayıt Tarihi: 27-11-2011


Teşekkür Puanı: 6
Rep Ver:
#4
Cvp: Araclarımızı nasıl daha parlak görünmesini sağlarız
abı amanın ne yaptın sen lıtresı nekadar farkında değilmisin.
multijet euro 4 engine + superchip + Sprint booster + bmc air filter + eibach spor kit + stock jant 205*55*16 lastik + Piano Black = FİAT FİORİNO EMO
04-12-2011, Saat:03:42
Cevapla
machine_up Çevrimdışı
200
Kırmızı Aslan
Üye
Uye No: 801
Mesajlar: 289
Nereden: 16 Bursa
M.Yılı: 2011
Aracı: BİPPER
Yorumları: 289
Kayıt Tarihi: 25-03-2011


Teşekkür Puanı: 2
Rep Ver:
#5
Cvp: Araclarımızı nasıl daha parlak görünmesini sağlarız
askerde unimogla landı mazotla siliyordu arkadaslar pırıl pırıl oluyordu smile
05-12-2011, Saat:03:12
www Cevapla
isoskeisos Çevrimdışı
200
Site Yetkilisi
Üye
Uye No: 62
Mesajlar: 2,197
Nereden: 17 Çanakkale
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 2,197
Kayıt Tarihi: 29-11-2010


Teşekkür Puanı: 51
Rep Ver:
#6
Cvp: Araclarımızı nasıl daha parlak görünmesini sağlarız
(05-12-2011, Saat:03:12)machine_up yazdı: askerde unimogla landı mazotla siliyordu arkadaslar pırıl pırıl oluyordu smile

Sevgili arkadaşlarım ; Öyle gazla,mazotla falan araç temizlemek eskilerin deyimiyle şehir efsanesi.Hiçbir faydası yok...
Hani derler ya; eski galericiler üstüpüyü gazla yıkayıp kuruturlar, sonra da bu üstüpüyle aracı silerler.. Evet araç parlar ama kısa vadede... Çünkü gaz ve mazot ta az da olsa yağ vardır. Temizlenmiş gibi olsa da aslında iş görmez... Tavsiye etmem...
Aracınızı yıkadıktan sonra , parlatmak için özel bu amaç için üretilmiş ürünlerden kullanmanızı öneririm.
06-12-2011, Saat:00:44
www Cevapla
machine_up Çevrimdışı
200
Kırmızı Aslan
Üye
Uye No: 801
Mesajlar: 289
Nereden: 16 Bursa
M.Yılı: 2011
Aracı: BİPPER
Yorumları: 289
Kayıt Tarihi: 25-03-2011


Teşekkür Puanı: 2
Rep Ver:
#7
Cvp: Araclarımızı nasıl daha parlak görünmesini sağlarız
(06-12-2011, Saat:00:44)isoskeisos yazdı:
(05-12-2011, Saat:03:12)machine_up yazdı: askerde unimogla landı mazotla siliyordu arkadaslar pırıl pırıl oluyordu smile

Sevgili arkadaşlarım ; Öyle gazla,mazotla falan araç temizlemek eskilerin deyimiyle şehir efsanesi.Hiçbir faydası yok...
Hani derler ya; eski galericiler üstüpüyü gazla yıkayıp kuruturlar, sonra da bu üstüpüyle aracı silerler.. Evet araç parlar ama kısa vadede... Çünkü gaz ve mazot ta az da olsa yağ vardır. Temizlenmiş gibi olsa da aslında iş görmez... Tavsiye etmem...
Aracınızı yıkadıktan sonra , parlatmak için özel bu amaç için üretilmiş ürünlerden kullanmanızı öneririm.

zaten komutanın gözüne iş yapıyormuş gibi görünmek için yapıyorlardı başta yıkarlardı araçları sonra mazotla sil... denetimde felan göze hoş geliyordu smile
06-12-2011, Saat:04:29
www Cevapla
Ozan Önal Çevrimdışı
200
Evolution
Üye
Uye No: 1612
Mesajlar: 582
Nereden: 16 Bursa
M.Yılı: 2008
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 582
Kayıt Tarihi: 04-08-2011


Teşekkür Puanı: 3
Rep Ver:
#8
Cvp: Araclarımızı nasıl daha parlak görünmesini sağlarız
hiç bir firma verniği 2-3 kat atmaz extreme bir durum olursa 2. kat ı ancak atarlar.


ayrıca profil sacın üstünde astardan önce 0.25 mikronluk kataforez kaplaması da yapılmaktadır.

her 0.25 mikronluk katoforez kaplaması araca 10 yıl paslanmazlık garantisi vermektedir.
06-12-2011, Saat:08:14
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  [Yeni] Rötuş Nasıl Yapılır ? fiorino51 4 9,552 08-04-2013, Saat:01:00
Son Yorum: Rüzgar53
  Boya Koruma Nasıl Yapılır?(Resimli Anlatım) M-A-S 5 14,204 01-12-2011, Saat:03:00
Son Yorum: machine_up

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi