Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Araç Boş Viteste Az Yakarmı ?
MsK Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 4446
Mesajlar: 1,010
Nereden: 27 Gaziantep
M.Yılı: 2009
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 1,010
Kayıt Tarihi: 25-12-2012


Teşekkür Puanı: 15
Rep Ver:
#1
Araç Boş Viteste Az Yakarmı ?



Bana Göre Boştayken Daha Az Yakar Kaptırıp Bırakmıyarak Boşa Atacaz Tabi Bilinçsizce Attınmı Boşa Zapdedemezsin Tabi Ama Bana Göre Boşta İnmek Daha İyi Benim Açımdan Yada Ben Öyle Düşünüyorum Ben Fiorinoda Denedim Viteste'de 2.0 L Gösteriyor Boştada 2.0 L Demekki Aynı Yokuş Aşağı İnerken 70-100 Arasını Geçmem Sessiz Bi Şekilde İnerim .)
[Resim: vkss.png]
[Resim: qg0wq.gif]
1 3 5
├┼┼
2 4 R


25-04-2013, Saat:01:13
Cevapla
TURUNCU 16 Çevrimdışı
200
Forum Destek
******
Forum Destek
Uye No: 3540
Mesajlar: 1,858
Nereden: 16 Bursa
M.Yılı: 2009
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 1,858
Kayıt Tarihi: 08-09-2012


Teşekkür Puanı: 29
Rep Ver:
#2
Cvp: Araç Boş Viteste Az Yakarmı ?
CUT-OFF nedir ?
Cutoff, motorun dönme kuvvetini şanzumandan alarak yakıta ihtiyaç duymaması ve böylece yakıttan ekonomi elde edilmesi.

NASIL ÇALIŞIR ?
Araç , hareket halinde iken kinetik enerjisi vardır. Yani hareket enerjisi. Bu enerji , aracın hızına-ağırlığına-yolun ivmesine-rüzgarın durumuna göre değişir.
Bu enerji , tekerleklerden şanzumana gelir. Şanzumandan ise biz istersek motora veririz. Böylece bu enerji , motorun çalışmasına devam etmesini sağlar. Şayet o anda motorun yakıtını kesersek , verilen hareket enerjisi ile motor çalışmaya devam edecektir. Fakat aracın hareket enerjisi , yolun durumuna göre er veya geç biteceği için motor istop edecek. Motorun istop etmesini engelemek amacı ile cutoff sistemine bir algılayıcı yerleştirilerek motorun X devrinden aşağıya düşmesi durumunda yakıtı tekrar motora göndermesini sağlarız.
Böylece Hareket enerjisi sayesinde bir müddet araçtan yakıt ekonomisi sağlanır. Ve adına Cutoff denir.

(ç)alıntıdır
(Son Düzenleme: 25-04-2013, Saat:01:18, Düzenleyen: TURUNCU 16.)
25-04-2013, Saat:01:18
Cevapla
qosmio Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 3852
Mesajlar: 317
Nereden: 34 İstanbul
M.Yılı: 2012
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 317
Kayıt Tarihi: 06-10-2012


Teşekkür Puanı: 3
Rep Ver:
#3
Cvp: Araç Boş Viteste Az Yakarmı ?
benzinli araclarda cutoff vardır dizellerde cutoff yoktur..
[Resim: beyazfiorino2.jpg]
25-04-2013, Saat:13:19
Cevapla
agrilon Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 2087
Mesajlar: 327
Nereden: 48 Muğla
M.Yılı: 2010
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 327
Kayıt Tarihi: 20-10-2011


Teşekkür Puanı: 1
Rep Ver:
#4
Cvp: Araç Boş Viteste Az Yakarmı ?
benzin dizel lpg li araçlarda cuf off vardır
25-04-2013, Saat:16:44
Cevapla
ps_danisman Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 4486
Mesajlar: 55
Nereden: 20 Denizli
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 55
Kayıt Tarihi: 07-01-2013


Teşekkür Puanı: 1
Rep Ver:
#5
RE: Araç Boş Viteste Az Yakarmı ?
Benim onceki aracim benzinli idi. O gazdan cekince 0 oluyodu. Gecenlrde servisin scudo minibusune bindim o da 0 oldu. Motordan motora degisiyo heralde.
25-04-2013, Saat:20:10
Cevapla
OkaaN Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 4831
Mesajlar: 140
Nereden: 16 Bursa
M.Yılı: 2009
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 140
Kayıt Tarihi: 28-03-2013


Teşekkür Puanı: 2
Rep Ver:
#6
Cvp: Araç Boş Viteste Az Yakarmı ?
Depoyu Fulle Aracının ortalama yakıt tüketimini sıfırla 80km hızla 1500devirle tüketim 3 e kadar düşürr zaten araçlarımızın yakıt ölçümü bu hıızlarda ölçülür wink
25-04-2013, Saat:21:17
Cevapla
orgfun Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 4726
Mesajlar: 31
Nereden: 07 Antalya
M.Yılı: 2012
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 31
Kayıt Tarihi: 10-03-2013


Teşekkür Puanı: 1
Rep Ver:
#7
Cvp: Araç Boş Viteste Az Yakarmı ?
valla benim araç su an 5400 km de arkadaslar basınca ucuyo ama yakıtı bu araca göre gayet iyi geldi bana 1.3 emo 95 start&stop
[Resim: bannerns.png]
orgfun, üyesi Fiorino | Fun Club Aksesuar Tuning Modifiye | Forum forumlarına 10-03-2013 tarihinde katılmıştır.
25-04-2013, Saat:22:08
Cevapla
demouser Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 7064
Mesajlar: 1
Nereden:
M.Yılı:
Aracı:
Yorumları: 1
Kayıt Tarihi: 30-04-2015


Teşekkür Puanı: 0
Rep Ver:
#8
Cvp: Araç Boş Viteste Az Yakarmı ?
arkadaşlar bende yeni 2010 model fiorino aldım 75 hplik.

vitesteyken araç yokuş aşağı, gazdan ayağımı kestiğimde yakıt tüketimi 2 litre gösteriyor anlık tüketimde. ama boştayken deger göstermiyor.

ben tam tersi olması gerektiğini düşünüyorum. aracın yol bilgisayarında mı var yoksa bu araçlarda böyle mi?

anlayamadım nedenini? yardımcı olursanız sevinirim.
30-04-2015, Saat:21:41
Cevapla
Frknuluck Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 5148
Mesajlar: 7
Nereden: 41 Kocaeli
M.Yılı: 2011
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 7
Kayıt Tarihi: 25-06-2013


Teşekkür Puanı: 0
Rep Ver:
#9
Cvp: Araç Boş Viteste Az Yakarmı ?
Fioda Tüketim 2.0L Assasına Düsmüyor Yani 2.0 Aslında 0


30-04-2015, Saat:22:49
Cevapla
saqoline Çevrimdışı
200
Üye
Üye
Uye No: 3304
Mesajlar: 53
Nereden: 34 İstanbul
M.Yılı: 2008
Aracı: FİORİNO
Yorumları: 53
Kayıt Tarihi: 16-05-2012


Teşekkür Puanı: 0
Rep Ver:
#10
Cvp: Araç Boş Viteste Az Yakarmı ?
viteste daha az yakar rahat olun. tersi doğru olsa bile 0.1lt için o riske deymez.
[Resim: fffff.jpg]

08' Fiorino MultiJet Combi Dynamic | Blue&Me

01-05-2015, Saat:03:23
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  [Soru] Araç garantisi ve Opet MasteR 4 8,049 20-04-2016, Saat:10:39
Son Yorum: MasteR
  benim araç yakıt tüketimi Emre ÜNSAL 114 72,721 08-02-2015, Saat:02:39
Son Yorum: cavus_ismail
  Araç yakıt tüketimi nasil ? bariscan 234 176,237 26-01-2012, Saat:00:58
Son Yorum: Admin

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi